امروز ضرورت جهاد تبیین بیش از هرزمان برای جامعه مشخص شده است

عاطفه سعیدی نژاد گفت: امروز ضرورت جهاد تبیین بیش از هرزمان برای جامعه مشخص شده است و فرصت ما کانال‌های مشترک خاندانی و فرصت‌های هم‌افزایی و با هم‌بودن فامیلی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، افتتاحیه عملیات فاطمیه با حضور عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان و اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان استان حکمت‌بنیان همدان گفت: آنچه مسلم است برای شکل‌دادن این تمدن توحیدی حکمت‌بنیان، ظرفیت‌های مهم، شخصیت‌های برجسته و علمی همدان حتماً سهم جدی را به خود اختصاص داده‌اند. ما بزرگانی چون عارف همدانی، باباطاهر عریان، سید جمال‌الدین اسدآبادی، شهید مفتح، شهید همدانی، آیت‌الله انصاری و خانم دباغ را در همدان داریم، درواقع همدان، مهد تصوف، عرفان و حکمت است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: همدان از دو منظر برای من جای افتخار دارد، یکی تاریخ بیش از سه هزار و صد ساله این استان است که معمول کشورهایی که قدمت دارند، دو هزار و اندی سال است و دیگری نقش‌آفرینی‌های مردم معاصر همدان است. ما در جنگ تحمیلی ۴۰۰ بار شاهد موشک‌باران همدان بودیم و مردم در چنین شرایطی تاب آوردند. این اتفاق ساده‌ای نیست.

سعیدی‌نژاد عنوان کرد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که با چند ماه قبل برای همه ما فاصله معنادار پیدا کرده و دشمنان به نوعی علیه انقلاب اسلامی هم‌قسم شده‌اند که این اتفاق، اولاً نشانه ارزش، اهمیت و حرف مؤثر انقلاب اسلامی است. در تاریخ اسلام دو بار این اتفاق افتاده، یک‌بار جنگ احزاب و یک‌بار چنین جنگی که البته این قدرت حرف حق را نشان می‌دهد که حرف حق به نقطه‌ای رسیده که دشمنان راهی ندارند که از همه اختلافاتشان بگذرند و با یکدیگر هم‌قسم شوند و نشان‌دهنده این است که ما قدرت ایجاد وحدت در جبهه کفر را داشته‌ایم. این اتفاق را پیامبر (ص) در جنگ خندق و احزاب تجربه کرد که بعد از آن فتوحات حاصل شد. در احادیث نیز آمده است که از فتنه‌های آخرالزمان نترسید که مایه جدا شدن نااهلان از جامعه است البته که ما باید در این فضا وظیفه خود را جدی بدانیم ما درواقع با یک فرصت بزرگ در انقلاب مواجه هستیم که اگر جدی نگیریم تبدیل به تهدید می‌شود.

امروز ضرورت جهاد تبیین بیش از هرزمان برای جامعه مشخص شده است

در راه پیشرفت، توقف ممنوع است

وی با بیان اینکه انقلاب آمد که ما به فتح سنگرهای توحیدی در عالم برسیم، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در بحث صدور انقلاب یک جمله کلیدی با این مضمون دارند که «ما تصمیم داریم پرچم لا اله الّا الله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم» و مردم باید متوجه این موضوع شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌فرمایند: «در راه پیشرفت، توقف ممنوع است» درواقع ما مسیری را شروع کرده‌ایم و این‌قدر در این مسیر به نظام استکباری ضربه زده‌ایم که به اندازه کافی کینه دارد، بنابراین در این مسیر، توقف ممنوع است، اما متأسفانه جامعه ما در شرایطی قرار گرفته که در برهه‌هایی توقف داشته است؛ یعنی آن سرعت لازم را نداشته و قشر مذهبی ما منفعل شده بودند و این جریانات، فرصتی برای بیداری قشر مذهبی است که باید اثربخشی لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یکی از علل انفعال را پریشانی ذهن و ندانستن موقعیت خود در صحنه و گم کردن خوب و بد عنوان کرد و گفت: امروز فرصت بیداری فراهم شده است و ثمره انقلاب هم، همین قشر مذهبی هستند که مایه بیداری هستند.

وی با اشاره به صدور پیام جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز ضرورت جهاد تبیین بیش از هرزمان دیگر برای جامعه ما مشخص شده است و فرصت ما کانال‌های مشترک خاندانی و فرصت‌های هم‌افزایی و با هم‌بودن فامیلی است که مهم‌ترین راه فعال‌سازی قشر مذهبی در زمینه تبیین‌گری به‌شمار می‌آید.

سعیدی‌نژاد تصریح کرد: قشر مذهبی باید متوجه رسالت خود برای رساندن محتوا به سایر افراد جامعه باشند و باید به مرور توانمند شوند که خوب حرف بزنند و حرف خوب بزنند و درنهایت کار مؤثر تبلیغی انجام دهند. وظیفه ما نیز پشتیبانی است و قدم اول در این زمینه اقامه تبیین و قیام جمعی است.

گفتنی است که در این مراسم، گزارش مهرواره بانور همدان، فعالیت‌های ستادهای نهضت شهرستان‌ها و نمونه‌های برتر فعالیت رفیقانه ارائه شد و یک نفر به نمایندگی از خاندان بزرگ هزاوه‌ای در همدان، گزارشی از فعالیت‌های خاندان را در حوزه رفع نیازهای مادی و معنوی اعضا ارائه کرد. همچنین در این مراسم، برنامه‌های شاخص ستادهای نهضت بانوان برای ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تأکید بر عبارت خانه مادری اعلام شد و از پرچم ایام فاطمیه ستاد نهضت بانوان همدان رونمایی و به هر ستاد در شهرستان‌ها یک پرچم جهت نصب در مراسم و محل ستاد اهدا گردید. لازم به ذکر است که عملیات فاطمیه امسال با شعار «ما مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم» برگزار می‌شود.

پایان‌بخش این مراسم، تقدیر از اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان همدان و ارائه احکام آنها بود و از بانوان شاخص استان نیز تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *