زنان سرداران سبک زندگی هستند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه هم‌اندیشی مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با فرمانده خواهران بسیج مداحان در ساختمان معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه سعید حسن‌زاده مشاور مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با ترسیم فضای کنونی انقلاب اسلامی و آمادگی جبهه انقلاب در جنبه‌های فکری آن عنوان کرد: ما در دوران کلیدی زندگی می‌کنیم و این دوران به اتفاق تنگه‌ی اُحد تشبیه می‌کنم به این دلیل که در فهم و اندیشه گیر افتاده‌ایم.

حسن زاده تصریح کرد: هر چه اندیشه جبهه‌ای قوی‌تر باشد، پیروزی بیشتری از آن جبهه انقلاب است؛ دورانی که غرب همه تارهای وجودش را با اندیشه می‌سازد دوران حرکات شعاری نیست.

مشاور مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امروز غیرت‌ورزی‌های ما در اندیشه مردم است؛ اگر ازین دوران سربلند خارج نشویم، اسلام شیعی رو به زوال می‌رود و اگر پیروز شویم در ابتدای تمدن‌سازی قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع از مفاهیم کلیدی انقلاب اسلامی ابراز کرد: انقلابی‌گری مانند دوران سابق نیست و باید مفاهیم کلیدی دانسته شود.

حسن زاده در خطاب به مسئولان حاضر در جمع: در حال حاضر شما با قشری مواجه هستید که دستشان به عامه مردم می‌رسد و اگر چند سطر در اذهان این مبلغات بنویسیم، ما در آن اتفاق بزرگ سهیم خواهیم بود.

در ادامه جلسه عبدالهی معاونت راهبردی اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به تشریح طرح نهضت پیشرفت پرداخت و اظهار کرد: در این طرح، مخاطبین ما تبدیل به همکاران ما می‌شوند و هدف از این طرح مردمی ساختن تبلیغ است.

وی افزود مهم ترین عنصر در این طرح خاندان ها هستند که با پررنگ شدن خاندان، نقش خانواده پررنگ می‌شود.

عبدالهی در پایان سخنان خود تصریح کرد: همان‌طور که بانوان همیشه پیشرو حرکت‌های عظیم این نهضت بودند، در این حرکت نیز برای تمدن‌سازی، بانوان پیشرو هستند؛ مهم‌ترین عملکرد طرح نهضت پیشرفت، شبکه‌سازی نیروهای مردمی خواهد بود.

عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه جلسه با اشاره به آسیب شناسی در فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: ما سال‌ها درباره فعالیت‌های فرهنگی دولتی و غیر دولتی آسیب شناسی کرده‌ایم و طرح «نهضت پیشرفت» محصول آن است.

وی در ادامه بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در محاصره تبلیغاتی دشمن هستیم، لذا ما نیاز به شبکه گفتمان ساز داریم که در آن تولید محتوا و توزیع محتوا هم‌زمان انجام می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: اعضای این شبکه همان مبلغین، اساتید و فعالین فرهنگی هستند؛ امروزه به وفور اطلاعات وجود دارد اما مسئله مهم «اقناع مخاطب» است، لذا ما باید پیاده نظامی تبلیغی ایجاد کنیم که تأثیرگذار باشند.

سعیدی نژاد به راهکار اجرایی این طرح اشاره و اذعان کرد: راهکار اصلی این طرح این است که یک مبلغ، مخاطب خود را همکار خود ببینید، به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) تبلیغ یعنی تفاهم با مردم و مبلغ باید رفتار پیامبرانه داشته باشد؛ رفتار پیامبرانه این است که گوش شما به حرف مردم باز باشد.

وی تاکید کرد: ما در اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، نهضت تبلیغ را نهضت پیشرفت و تبلیغ عملی می‌دانیم، چراکه روح بیانیه گام دوم، پیشرفت است و آنچه باید امروز گفتمان شود، گفتمان «پیشرفت ایرانی – اسلامی» است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در این طرح منظور ما از تبلیغ، تبلیغ عملی است و این به معنای اثرگذار بودن هر فرد در محیط پیرامون خود است؛ این همان شکل مردمی پیشرفت است اگر بخواهیم شکل مردمی پیشرفت را در جامعه گفتمان‌سازی کنیم، باید اهمیت و نحوه اثرگذاری هر فرد در محیط پیرامونش را نشان دهیم.

وی افزود: ما برای این گفتمان‌سازی نیاز به شکل‌دهی ارتباط با هر بخشی ناظر به فعالیتی که انجام می‌دهد و دسترسی‌هایی که دارد هستیم.

سعیدی نژاد شکل‌دهی شبکه مبلغات را یک عنصر ویژه عنوان و ابراز کرد: شکل‌دهی شبکه مبلغات، همکاری مشترکی است که نهضت پیشرفت با کانال مادحین تعریف می‌کند؛ محتوای کانال مادحین ناظر به گفتمان پیشرفت باید تغییر کند.

وی تصریح کرد: در سیستم تبلیغ سنتی، کسی که آموزش می‌دیده خود را شنونده می‌دانست، نه رساننده پیام، در حالی که در نهضت پیشرفت قرار است مبلغ، همکار تبلیغ باشد نه مخاطب صرف.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است ‌که اکنون تبلیغ در بستر زندگی آمده و روح تمدن، سبک زندگی است و زنان سرداران سبک زندگی هستند.

در انتها جلسه گنجی فرمانده خواهران بسیج مداحان و مسئول کانال مادحین آل طه اظهار کرد: با همکاری بسیج مداحان و سازمان تبلیغات خواهیم توانست برنامه‌های مؤثرتری برای مبلغات و مداحان سراسر کشور داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *